skaldupareise.reismee.nl

De eerste dag.

De eerste dag is er altijd een van wachten en hangen. Dat was vandaag niet anders. Om 4.00 liep de wekker af. Vlug het bed uit want om 4.30 vertrokken we naar Schiphol. We waren mooi optijd, dus daar begon het eerste wachten. Om 8.00 mochten we boarden en het vliegtuig vertrok precies op de afgesproken tijd. 8.25 uur gingen we de lucht in. Na een goeie vlucht landden we om 10.00 op de luchthaven van Bergen. Daar mochten we weer bankhangen want de bus naar de Hurtigruten boot vertrok pas om 12.00 ur. De transfer van het vliegveld naar de haven duurde maar een klein half uurtje. Het regende ontzettend hard dus de tijd die we moesten wachten om onze bagage in te checken en aan boord te gaan hebben we onderbroken met een eerste Noorse lunch.

Daarna dus weer wachten. Om 16.00 konden we eindelijk aan boord, maar natuurlijk was onze hut nog niet gepoetst en was het ook nog geen tijd om te eten. Om 18.00 was alles zover geregeld dat er gegeten en uitgepakt kon worden.

De boot vertrok om 20.00 ur en vaart Noordwaarts. Morgen varen we de Geirangerfjord in. Dat moet fantastisch zijn. Hopelijk is het weer dan ook wat vriendelijker. Nu wacht ons bed op ons. Slapen zal vast wel lukken.

Petra

Lekker Noors gegeten? Hoop dat het stopt met regenen. Slaap lekker voor straks in jullie hut. Is het mooi?

Hans

Hier regent het ook dus gedeelde smart is halve.... . Lekker slapen jullie en morgen genieten. Maak maar mooie foto's voor dit blog.

Roos

Leuk zo‘n verslag. Ben heel nieuwsgierig hoe het allemaal zal gaan. Hopelijk ook mooi weer.