skaldupareise.reismee.nl

De 11e dag

Vanochtend werden we wakker in Trondheim. Na het ontbijt zijn we nog even de benen gaan strekken. Een kleine wandeling van een half uurtje. Daarna weer de boot op. Alleen vanmiddag gaan we er nog af en daarna is het rechtdoor zonder oponthoud naar Bergen waar we rond 14.30 aan gaan komen.

Na het ontbijt en de bijeenkomst hoe het ontschepen morgen in zijn werk gaat, vonden we het toch eens tijd om nog in de jacuzzi te gaan. Wat een heerlijkheid was dat, heerlijk warm bubbelend water en buiten minder dan 10 graden en mist. Maar het was helemaal niet koud. Aan de horizon zagen we een heel vaag oranje schijnsel. Onze medebubbelbad gaste zei dat het het Noorderlicht was. Gisteren hebben we dat ook wel gezien maar toen dachten we nog dat het van een vreugdevuur kwam!

Rond 16.30 meerden we aan in Kristansund, daar stond de bus op ons te wachten om ons naar de Atlanterhavsveien te brengen. Eerst was het een rondje Kristansund waarna we naar Averoy reden. Van daaruit bezochten we de Kvernes Stave church, die naar men aan neemt gebouwd is in de eerste helft van de dertiende eeuw. De reis werd vervolgd naar een lokaal restaurantje waar we de locale specialiteit Bacalao hebben gegeten. Wat een heerlijk gerecht. Ik denk best simpel te maken. Ga het thuis in elk geval wel eens proberen. Daarna ging het verder over de Atlantic Road, een weg bestaande uit 8 bruggen die verschillende eilandjes met elkaar verbind. Hij is maar 8,2 km lang maar wel erg gaaf. Hier worden ook veel commercials voor auto's opgenomen volgens onze gids Imke.

We reden door het mistige en regenachtige mooie Noorse land richting Molde waar onze boot aan kwam varen. We waren net op tijd terug om mee te doen aan een soort pubquiz.

Het is nu nonstop naar Bergen waar we morgen rond 14.30 arriveren en we meteen door gaan naar het vliegveld waar ons vliegtuig om 17.30 richting Amsterdam vertrekt. Morgen om deze tijd liggen we dan ook weer heerlijk in ons eigen vertrouwde bedje.

Dit was dan ook het allerlaatste blog van onze reis. Leuk dat jullie het met zoveel gelezen hebben. Wij hebben erg genoten, ik hoop jullie ook een beetje.

Roos

Heel goede vlucht terug.
En enorm bedankt voor jullie reisverslag. Ik vond het enig om te lezen en het op afstand een beetje mee te beleven. Liefs Roos en Neel

Petra

Het was leuk om op deze manier met jullie mee te reizen. Wat hebben jullie veel gezien. Geweldig. Goede terugreis.

Hans

Aan alles komt een einde.
Tot vanavond!

ruud

Wat een avontuur is dat geweest, door het verslag en de foto,s is het net of je er bij bent,ik denk dat jullie wel wat rust kunnen gebruiken,, groetjes,en tot horens ,.Rudolf.

Theo en Elly

Noor wat een prachtige reis heb je gemaakt ,dat blijft nog lang in je geheugen staan en kijk je met veel plezier op terug, op naar de volgende mooie reis
groeten Theo en Elly uit Blanes