skaldupareise.reismee.nl

De 10 e dag

Vanmorgen rond 7.00 waren we weer in Ornes. Nog even en we passeren de poolcirkel weer. Het was erg mistig weer. De globe was toch wel goed te zien. De zeven zusters, een bergketen waarvan met zegt dat het zeven trollendames zijn die niet voordat de zon op kwam weg waren en dus versteend zijn, daarin tegen hulden zich in nevelen.

In Bronnoysund liepen we om 15.45 de haven binnen. Vo o r het eerst vandaag mochten we een uurtje luchten. In het stadje was geen fluit te beleven maar met Ria en Jeanine, 2 dames uit ons reisgezelschap hebben we toch wat leuke fotomomenten gehad.

Weer aan boord, het zonnetje begon te schijnen, trok het lieflijke Noorse landschap aan ons voorbij. We zagen een heleboel vreugde vuren. De Noren vieren vandaag de zonnewende. We hadden geluk dat het zulk mooi weer was geworden want we kwamen langs de Torghatten. Een rots met een gat erin. Volgens de sage was dat erin gekomen omdat vroeger het water hoger stond en een vikinghoofdman er met zijn bootje doorheen is gevaren. Ja de Noren geloven nog in sprookjes!

Vanavond was aan boord het afscheidsdiner. Een extra feestelijk 5 gangendiner omdat de rederij HURTIGRUTEN dit jaar 125 jaar bestaat. Het was een geweldige avond. We hebben dan ook een leuk tafel gezelschap. Morgen gaan er een heleboel Duitsers van boord in Trondheim, en wij hebben nog een excursie in Kristansund en Molde.

Nu is het de hele nacht doorvaren richting Trondheim. Morgen nog genieten van de laatse dag aan boord..

Roos

Geniet nog lekker van deze dag. Als jullie terug zijn is het weer hier alvast weer aan het opknappen!

Jeanny

Ik heb genoten van jullie mooie foto's en verslagjes.
Goede reis naar huis.